Coraz więcej połączeń kolejowych w 2025 roku
Koleje Dolnośląskie stawiają na rozwój nowych połączeń. Przyszły rok zapowiada się pod tym względem bardzo ciekawie. W planach KD jest uruchomienie połączeń z Jeleniej Góry do Mysłakowic i Karpacza. Jednak zanim do tego dojdzie pasażerowie mogą się zapoznać z nowym rozkładem jazdy, który zacznie obowiązywać od 15 grudnia.
Koleje Dolnośląskie mają ambitne plany jeśli chodzi o 2025 rok. Przede wszystkim ma to być rok rekordowy pod względem przejechanych kilometrów. Nowy rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać już za kilka dni przewiduje znacznie więcej połączeń.
Od 15 grudnia wszystkie pary bezpośrednich połączeń regionalnych pomiędzy stolicą Dolnego Śląska a Zieloną Górą będą realizowane przez Koleje Dolnośląskie.
— Wybieramy przewoźnika, który oferuje dobrą jakość, nowoczesne pociągi i przewiezie naszych pasażerów na czas. Wiemy, że Koleje Dolnośląskie gwarantują takie połączenia. Ale to nie koniec korzyści. KD oferują nie tylko wyższy komfort. To dla nas również opłacalne finansowo. Trudno uwierzyć, ale pociągokilometr w nowoczesnym pociągu Kolei Dolnośląskich to koszt 17 zł, czyli dwukrotnie mniej niż płaciliśmy dotychczas — mówi Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek lubuski odpowiedzialny za kolej.
Pociągi relacji Wrocław — Zielona Góra pojadą przez Legnicę i Lubin i przez Wołów. Jedna para pociągów więcej ruszy z Głogowa do Zielonej Góry.
Niestety wciąż nie ma terminu oddania oddania linii do Kudowy-Zdroju. Remont po wrześniowej powodzi nadal trwa. Z informacji przekazanych przez Koleje Dolnośląskie autobusami na odcinku Kłodzko Miasto — Kudowa-Zdrój pasażerowie będą podróżować przynajmniej do 30 stycznia 2025 roku. Jednak jest i dobra wiadomość – skróci się czas dojazdu z Wrocławia Głównego do Kłodzka.
— Skróci się czas przejazdu z Wrocławia Głównego do Kłodzka Miasto. Najszybsze pociągi dotrą do stolicy powiatu kłodzkiego w 64 minuty — mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Dotychczas to połączenie zajmowało ponad 80 minut.
Kolejna dobra wiadomość to powrót bezpośredniego połączenia kolejowego do Pragi. Kilka lat temu takie połączenie uruchamiał w kooperacji z KD czeski przewoźnik Leo Express, teraz do stolicy Czech pojadą pociągi Intercity i Ceskie Drahy — narodowy operator na czeskich torach. Cztery pociągi na dobę połączą piękną, czeską stolicę z Kłodzkiem, Wrocławiem, ale też z Trójmiastem, a swój bieg kończyć będą w Gdyni.
Więcej pociągów Kolei Dolnośląskich dotrze również do Wielkopolski. Cztery pary pociągów KD dojadą do Kostrzyna, jeden więcej pojedzie też do Rawicza. Nowe pary połączeń czekać będą na podróżnych w relacjach m.in. z Wrocławia do Legnicy, Zgorzelca, Wałbrzycha czy Jeleniej Góry. Oprócz tego dodatkowy pociąg relacji Wrocław Główny — Zgorzelec ruszy o godz. 8:20 i będzie skomunikowany z pociągiem jadącym do niemieckiego Drezna. Do miejscowości na granicy Polski dotrze w 1 godz. i 34 minuty.
Na tym jednak nie koniec. W nowym rozkładzie jazdy wprowadzono zmiany, dzięki którym więcej pociągów dojedzie do wielkopolskiego Krotoszyna w zastępstwie za Koleje Wielkopolskie. Wydłużone zostaną trzy relacje z Wrocławia do Milicza aż do Krotoszyna, na tej linii pojedzie także dodatkowo jedna para pociągów.