GDDKiA wybrała kolejną firmę, która ma wybudować obwodnicę Głogowa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zgodnie z decyzją sądu ponownie oceniła oferty złożone w przetargu na budowę obwodnicy Głogowa i wybrała firmę, która ma poprowadzić inwestycję. Najkorzystniejsza oferta w drugim rozdaniu została złożona przez firmę Strabag. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie odwołań od tej decyzji, umowa na budowę obwodnicy ma zostać podpisana w I kwartale przyszłego roku.
Przypomnijmy, że wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musiała jeszcze raz przyjrzeć się ofertom, które wpłynęły na przetarg. Decyzja sądu zapadł po skardze, jaką złożyła właśnie firma Strabag.
– Komisja przetargowa ponownie sprawdziła i zweryfikowała złożone oferty. Wybrana została oferta firmy Strabag za kwotę ok. 798 mln zł – powiedziała nam Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA. – Obwodnica o długości ok. 18 km będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zostanie poprowadzona nowym śladem, omijając miasto po zachodniej stronie i przebiegać będzie przez tereny gmin Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów oraz miasto Głogów.
Obwodnica rozpocznie swój bieg w gminie Radwanice w Powiecie Polkowickim na istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód (węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S3 z DK12), a zakończy w miejscowości Stare Serby, poprzez włączenie do istniejącej DK12.
Zakres inwestycji obejmuje budowę czterech węzłów drogowych, będących dwupoziomowymi skrzyżowaniami:
- Nielubia, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 298 w kierunku Kłobuczyna i DK12 w kierunku Głogowa,
- Słone, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 292 Nowa Sól – Głogów,
- Głogów Lotnisko, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 321 Przyborów – Grodziec Mały,
- Serby, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 319 Stare Strącze – Głogów oraz przebudowę ronda na węźle Głogów Zachód.
– Powstanie także, wyczekiwana przez mieszkańców i użytkowników drogi, przeprawa przez Odrę. Wyprowadzi ona ruch z centrum miasta. Dodatkowo wybudowane zostaną inne obiekty inżynierskie: wiadukty w ciągu i nad drogą główną (w tym pełniące funkcję przejść dla zwierząt średnich i dużych) oraz przepusty (również z funkcją przejść dla zwierząt małych) – dodaje Magdalena Szumiata. – Realizacja obwodnicy Głogowa planowana jest w systemie Projektuj i buduj w latach 2025-2028.