
Wrocławski stadion zmienia nazwę i szatę graficzną

Do wielkiego finału Ligi Konferencji Europy we Wrocławiu pozostał już tylko tydzień. 28 maja na Tarczyński Arena zmierzą się Chelsea Londyn i Real Betis. Obecnie trwają intensywne przygotowania, a stadion zyskał tymczasową, zupełnie nową tożsamość – także wizualną.
W ramach standardów UEFA zasłonięto m.in. logo głównego sponsora obiektu – firmy Tarczyński.
– To normalna procedura przy tego typu wydarzeniach. UEFA wymaga całkowitej neutralności sponsorskiej – tłumaczy dla portalu tuwroclaw.com, Marcin Janiszewski, rzecznik prasowy Tarczyński Arena. – Stadion tymczasowo funkcjonuje jako Wrocław Stadium, co odpowiada polskiej nazwie Stadion Wrocław. Takie zmiany nie są wyjątkiem – finał Ligi Mistrzów w Monachium także odbędzie się na „Munich Stadium”, mimo że na co dzień to Allianz Arena.
Zgodnie bowiem z wytycznymi UEFA, zniknęły elementy dotychczasowego brandingu – od logotypów po oznaczenia w szatniach i windach. Cały obiekt przystrojony zostanie w identyfikację wizualną finału, a dotychczasowe oznaczenia powrócą zaraz po zakończeniu wydarzenia.
Prace przygotowawcze rozpoczęły się już w czerwcu 2023 roku, zaraz po ogłoszeniu Wrocławia gospodarzem finału. W ramach przygotowań zmodernizowano m.in. systemy oświetlenia, wymieniono murawę i zbudowano miasteczko kontenerowe, które posłuży jako zaplecze techniczne i centrum akredytacyjne dla mediów. Rozbudowano również trybunę prasową, która została wyposażona w nowe stanowiska i pulpity.
Finał Ligi Konferencji rozpocznie się we wtorek, 28 maja o godz. 21:00. W dniach 27–28 maja stadion będzie całkowicie zamknięty dla odwiedzających (poza uczestnikami meczu).