
„Pocztówki z powodzi” – ogólnopolska akcja wspierająca Dolny Śląsk

Ubiegłoroczna powódź poważnie dotknęła południową część Dolnego Śląska. Od tamtego czasu samorząd województwa konsekwentnie angażuje się w działania wspierające zarówno mieszkańców, jak i lokalnych przedsiębiorców. Wystartowała kolejna inicjatywa – ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi”, będąca częścią szerokiego planu pomocowego.
Szczegóły przedstawili podczas konferencji prasowej organizatorzy oraz wicemarszałek województwa Michał Rado.
– Turystyka to jeden z fundamentów dolnośląskiej gospodarki – podkreśla marszałek Paweł Gancarz. – Uzdrowiska, górskie szlaki, zabytkowe miasteczka, twierdze i trasy rowerowe – mamy wyjątkową ofertę dla każdego. Niestety, powódź boleśnie dotknęła nie tylko mieszkańców, ale również lokalnych przedsiębiorców. Od miesięcy podejmujemy działania, by ich wesprzeć. Kampania „Pocztówki z powodzi” idealnie wpisuje się w te starania. Zachęcając do odwiedzania Dolnego Śląska, realnie pomagamy odbudować to, co zostało zniszczone – dodaje.
Po fali powodziowej region dotknęła fala… odwołanych rezerwacji. Straty zanotowały hotele, pensjonaty, restauracje i atrakcje turystyczne. Kampania „Pocztówki z powodzi” ma na celu odbudowę ruchu turystycznego w najbardziej poszkodowanych miejscowościach.
W ramach akcji ponad 600 000 pocztówek-zaproszeń trafi do mieszkańców całej Polski. Kartki, wydrukowane w lokalnej drukarni, przedstawiają malownicze zdjęcia m.in. ze Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju i Kłodzka, zachęcając do przyjazdu i odkrywania uroków Dolnego Śląska.
– Jesteśmy głównym partnerem tej inicjatywy – mówi wicemarszałek Michał Rado. – Na pocztówkach znajdziecie piękne ujęcia dolnośląskich miejscowości, które mimo trudnych doświadczeń są dziś gotowe na przyjęcie turystów. Dolny Śląsk jest bezpieczny, piękny i otwarty na gości z całego kraju – dodaje.
W kampanię zaangażowało się wiele firm, instytucji i znanych osób – wszyscy działają pro bono. Wśród partnerów są m.in. InPost, Koleje Dolnośląskie, Krajowa Izba Gospodarcza, SlowHop, a także Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Patronatem objęła ją Polska Organizacja Turystyczna.
– 600 tysięcy pocztówek właśnie rusza w Polskę – od tych, którzy ucierpieli, do tych, którzy mogą pomóc – mówi Magdalena Zawada-Martinez z Agencji AWX, współorganizatora kampanii. – Połączyliśmy siły: biznes, samorząd, marketing, ESG. Efektem jest projekt, który naprawdę działa.
Akcję poparli także artyści i osoby publiczne, m.in. Andrzej Chyra, Jowita Budnik, Paweł Małaszyński, Lidia Popiel, Aleksandra Grysz, Katarzyna Kwiatkowska, Sandra Hajduk, Katarzyna Pakosińska, DJ Adamus, Marcin Bosak, a także Fundacja Olgi Tokarczuk, Wszędobylscy, PolishVoyagers, Kołemsietoczy oraz Gdzie w Polsce na weekend.
W ramach kampanii powstała także mapa obiektów turystycznych z terenów popowodziowych, które można odwiedzić. Właściciele tych miejsc oferują drobne upominki – symboliczne zachęty dla turystów, którzy zdecydują się przyjechać.
Bo choć „pocztówka” to tylko zaproszenie – najważniejszym gestem wsparcia będzie osobista decyzja o odwiedzeniu Dolnego Śląska.