
Wschodnia Obwodnica Wrocławia coraz bliżej ukończenia

To już przesądzone – wkrótce kierowcy będą mogli przejechać całą Wschodnią Obwodnicą Wrocławia, od Bielan Wrocławskich aż do Długołęki. Dziś, 1 lipca, w obecności marszałka województwa dolnośląskiego Pawła Gancarza, wicemarszałka Michała Rado oraz dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, Mateusza Masłowskiego, podpisano umowę na budowę ostatniego, brakującego odcinka tej kluczowej trasy.
Wykonawcą inwestycji została firma SKANSKA, która zrealizuje prace w ciągu najbliższych 30 miesięcy.
– Ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia to inwestycja o strategicznym znaczeniu nie tylko dla samego miasta, ale dla całej aglomeracji – podkreślił marszałek Paweł Gancarz. – To przedsięwzięcie o wartości 264 milionów złotych, finansowane z wielu źródeł: środków unijnych, budżetu państwa, środków województwa dolnośląskiego oraz miasta Wrocław. Po zakończeniu prac zamkniemy pełny pierścień drogowy wokół stolicy Dolnego Śląska, co znacząco usprawni ruch tranzytowy i lokalny.
Marszałek Gancarz zaznaczył również rolę kontynuacji w samorządzie i podziękował swoim poprzednikom – w szczególności byłemu marszałkowi Cezaremu Przybylskiemu – za determinację w doprowadzeniu projektu do obecnego etapu.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jeden z największych projektów drogowych realizowanych przez samorząd województwa dolnośląskiego. Trasa, o długości blisko 30 kilometrów, łączy Długołękę z Bielanami Wrocławskimi, przebiegając przez Łany, Siechnice i Żerniki Wrocławskie do ul. Grota-Roweckiego we Wrocławiu. Obecnie użytkowane są już niemal wszystkie odcinki poza ostatnim – najtrudniejszym technicznie i najbardziej oczekiwanym przez mieszkańców i kierowców.
– Ta inwestycja to nie tylko kwestia komfortu podróżowania, ale przede wszystkim bezpieczeństwa i spójności komunikacyjnej całej aglomeracji – zaznaczył wicemarszałek Michał Rado. – Proces przygotowawczy był niezwykle wymagający – od złożonych analiz, przez dialog z wykonawcami, po kontrolę przetargu przez Urząd Zamówień Publicznych. Tym większą satysfakcję daje dzisiejsze podpisanie umowy.
Ostatni odcinek WOW zostanie zrealizowany w standardzie dwujezdniowym, z pełnym układem pasów ruchu, zapewniającym płynność i bezpieczeństwo. Projekt zakłada także budowę infrastruktury towarzyszącej: mostu nad rzeką Ślęzą, półtunelu z ekranami akustycznymi w rejonie miejscowości Wysoka, wiaduktu nad linią kolejową nr 285 (łączącą Wrocław ze Świdnicą) oraz kładek dla pieszych zapewniających bezpieczne przekraczanie trasy.
– Dziękujemy za powierzenie realizacji tego ważnego projektu naszej firmie – powiedział Piotr Subczak, członek zarządu SKANSKA. – Zapewniam, że wykonamy zadanie terminowo i z najwyższą jakością, opierając się na bardzo dobrej współpracy z zamawiającym, którą udało się wypracować już na etapie przygotowań do dzisiejszego podpisania umowy.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to inwestycja, która nie tylko usprawni ruch drogowy w regionie, ale także zwiększy dostępność terenów inwestycyjnych wokół miasta. Poprawi połączenia z najważniejszymi drogami krajowymi i autostradami – w tym z A4 i trasą ekspresową S8. W efekcie stanie się impulsem do dalszego rozwoju gospodarczego regionu, przyciągając inwestorów i wspierając lokalne firmy.


